DOTA 2 Going Public for the First Time! - DotA-Blog

DOTA 2 Going Public for the First Time!

Yeah! That's right! DOTA 2 will be shown up to the public for the first time. Not now, but at August 17-21 2011. At that time, Valve will held an international DOTA 2 tournament with 1 Million USD prize money!! 16 teams from more than 10 different countries will fight for the winner.


You can check the details of the tournament on the DotA 2 Blog, our sister site which is dedicated for DOTA 2 News.

Don't wanna miss any DOTA 2 news, updates and leaks?

Subscribe the DotA 2 Blog
!
DotA 2 Blog Feed (Email Newsletter)
DotA 2 Blog Feed (Feed Reader)
DotA 2 Blog Twitter
DotA 2 Blog Facebook

Here the latest thing from the DotA 2 Blog:
- DOTA 2 will have Channeling Bar
- DOTA 2 Tournament Invitation Letter
- DOTA 2 Leaked Changelogs

Stay tune guys! DOTA 2 is near! :)

Related Posts


Read More……

41 comments:

  1. wowowow very nice

    ReplyDelete
  2. wow 1m usd? thats hella lot

    ReplyDelete
  3. Yeah, that's quite sum of money @_@

    ReplyDelete
  4. WEW! $1M!! It would be a pretty match!! Goodluck for those who will join!! :D

    ReplyDelete
  5. $1M! Valve's really rich.

    BTW, Mineski at the 1st tournament. Go Pinoys!

    ReplyDelete
  6. dota 2 is good but i would not leave dota because dota is my game, dota gave me friends, so guys dont forget dota because dota give you wat you want just to be happy...i always miss DotA..:((

    ReplyDelete
  7. Alief shouldn't u be the admin instead of mod?

    ReplyDelete
  8. I'm just testing which sound better :p

    ReplyDelete
  9. valve will held... lol

    ReplyDelete
  10. is this "dota2" a map? or a game like HoN and LoL?

    ReplyDelete
  11. So those 16 teams are trained already for the tournament?
    The gameplay is probably not much different than the original DotA.

    ReplyDelete
  12. No, based on the interview, they haven't got the chance to try and will try it on germany :)

    ReplyDelete
  13. Well, good luck for your favorite team :)

    ReplyDelete
  14. For the first time woooooooooowooooooooowooooooooowoooooooooowooooooooooooowowoooooooooooooowooooooooowwwwwwwwwwoooooooooo

    ReplyDelete
  15. Hmm, any info wether this game is P2P or F2P ?

    ReplyDelete
  16. Nope.. There's no info about that yet..

    ReplyDelete
  17. well thankz! amm is it an  another copy of warcraft?

    ReplyDelete
  18. hope the dota creator will make dota 2 freeware games just like dota before..really can't wait to experience new dota lol...just like imba map dota is really awesome and here i hope dota 2 will have much more awesome from that too..there only scourge and sentinel group already..why not create another group join sentinel &scourge war on dota?it could be awesome..need some new music,new heroes appearance,characters,magic skill appearance,voice, need new items and i want all new including theme war background music and terrain ,whether, and new all new :D

    ReplyDelete
  19. so.. no dota 6.73?

    ReplyDelete
  20. its not warcraft anymore..its valve engine..im excited FTW!!!

    ReplyDelete
  21. DOTA 2? hmmm..Dulu memang aku minat main dota sekarang dah tak berapa minatlah..tak sangka dah ada dota 2 lak. akan datang dota 3? hehe

    ReplyDelete
  22. nope. they are the beta tester for dota 2. go on to steam and ull see them on.. and im betting my ass they aint playing cs...

    ReplyDelete
  23. Is DotA 2 going to be like a LoL base game? are the skills of heroes are the same? and game play is like the original DotA game on warcraft TFT? please answer... thanks

    ReplyDelete
  24. pukima la kau sana....sialll!!! lucu la apa yg ko cakap tu??? mmg babi hidup sial ko...xminat bleh blahhh la!!!!

    ReplyDelete
  25. http://3.bp.blogspot.com/-Uxs21kF8pxM/Tkd2pjDf4bI/AAAAAAAADU8/8hPT717y2dA/s1600/doombringer.jpg

    jaz look at that is that dota 2?

    ReplyDelete
  26. @DotaBlog:disqus, there is alot of leaked screenshot of dota 2.. and the official wallpaper by kunkka.. just thought u know..

    http://attackofthefanboy.com/news/dota-2-screens-leak-ahead-of-gamescom/

    ReplyDelete
  27. Yeah, we already cover that on the DotA 2 Blog :)

    ReplyDelete
  28. dota 2 heroes http://www.dota-two.com/img/articles/dota2-hero-icons.jpg

    ReplyDelete
  29. mineski STUPIDITY! you fucking SUCK! get the hell out of there! you don't belong to PRO DOTA LEAGUE! you fucking morons! you call your team a PRO? your mirana can't even use a fucking LEAP-STARFALL combination.  and first ban BALANAR? what? afraid of the night?

    ReplyDelete
  30. its just the same as dota, the only thing that changed was the graphics,

    ReplyDelete
  31. awesome! i have watched the youtube videos of the Dota 2 Tournament and it was cool.

    ReplyDelete